tirsdag 16. desember 2008

Med barn i bil?

Det kan være en prøvelse for de fleste å dra på lengre bilturer med barn i baksetet. Det er vel mest sommerstid dette er aktuelt, men det er kanskje noen som skal reise bort i jula, og da kan det være greit med noen tips til å holde en god stemning i bilen.
  1. Planlegg turen - gjerne sammen med ungene. Sjekk om det er et lekeland eller en fornøyelsespark på veien.
  2. Ta med eller kjøp godt med mat - som ungene liker! Frukt, grønnsaker og gjerne litt godteri - som kanskje barna selv får velge.
  3. Ta med lydbøker, eller legg de inn på mp3-spilleren.
  4. Er det mulig, bytt plasser av og til. Det kan være gøy å sitte sammen med mamma eller pappa bak en stund.
  5. Husk at kiosk- og kafebesøk alltid er gøy!
Flere gode tips finner dere her.
Relaterte poster:

4 kommentarer:

  1. Hei! Ja, det er et godt tips! -jeg har faktisk en krans jeg har laget av bjørkekvister, med to små englevinger i, på mine barns soverom! Kanskje jeg må få tatt et bilde av det og legge ut! :-) Har blitt lite barne-rom-blogging enda, for det er så mye jul nå... :-) Kosli at du følger meg! Klem-Mia

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så flott blogg! Siden du hadde kommentert på bloggen min Toril, så måtte jeg komme innom. Tar en tur innom i ny og ne:)

    SvarSlett
  3. Hei Anette! For en herlig blogg : )og takk for hyggelig kommentar hos meg!
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  4. Heisann!

    Koselig at dere kom innom! :-D
    Har veldig lyst til å se flere barnerom - så det gleder vi oss til!

    SvarSlett