Foto: Marteslillerom
I det siste har vi sett veldig mange av disse flotte bleiekakene rundt omkring på bloggene. Marte har vært så grei å forklare hvordan man gjør det:
Du tar bleiene og ruller dem som en pølse, så knyter du hyssing rundt hver bleie. Hvis man vil ha en overaskelse inni kaken må man rulle den på samme måte som bleiene. Tilpass hvert lag etter hvor stort fat man bruker. Knyt en sløyfe rundt hvert lag. Brukte litt over en pakke med bleier, det kan variere litt etter hvor mye en har inni kaka.Til slutt brukte jeg selofan rundt den.
Det er også lett å lage en body eller en spisesmekke spesialdesignet for babyen! På denne siden kan du enten laste opp ditt eget design, eller bruke ett eksisterende (du kan også bruke eksisterende, men legge inn navn osv.). Ta en titt, de har mange morsomme tema!
Foto: chelled
En klassisk og veldig fin barselgave er å lage en gavekurv med forskjellige ting en nyfødt baby kan ha bruk for. Ekstra morsomt hvis man lager kurven etter et tema, feks "God natt" med pysj, bamse, sutteklut e.l. Eller feks "Bade" med badeand, badetermometer, badeolje osv.
Hvis man er flink til å sy eller strikke, finnes det selvsagt et hav av ting man kan lage til den nye verdensborger. Men selv vi som kanskje ikke er bestevenn med symaskina kan kanskje klare å lage slike "sikle smekker". Ett godt tips er å feste fleece på baksiden, slik at den ikke blir så våt igjennom. Hvis dere trenger rimelige og kuule tekstiler, er det alltid lurt å ta kikk på Ebay eller den svenske versjon: Tradera.
Et alternativ er også å gi en flott gave til den nybakte mor eller far i steden for til babyen. Bak en kake eller stikk innom med ferdiglaget middag - det vil helt sikkert bli satt stor pris på!
Foto: jvnunag






wow,så flotte gaver!!!
SvarSlettklart det er greit dere legger meg til!!:)Bare kjekt d:)
Mange fine tips her!! Bare så synd at det ikke er noen jeg kjenner som skal ha baby....
SvarSlettHeisann:) takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min:)
SvarSlettInteressant side dette her. Har alltid bruk for nye tips og ideer med mange barn i huset:) Tror eg skal kikke litt på oppussingstips. Har nemlig 5 barne/ungdomsrom som trenger en liten oppgradering. Liker å utnytte det eg har og bruke fantasien fremfor å kjøpe ferdige "pakkeløsninger" så kommer gjerne tilbake her for inspirasjon:)
Så moro! Får prøve meg på en bleiekake nestegang jeg skal i barselbesøk... Det så morsomt og ;) :D
SvarSlettJeg har lenge, lenge laget "bleiekaker".
SvarSlettDet er supergøy og smart ide å gi en praktisk gave på.
Se min utgave om dere ønsker, på shopen min.
http://tinesshop.blogspot.com
Klem